Розсилка новин

Підпишіться на розсилку нових матерiалiв сайту
Версія для друку 26 червня 2012 року

Експерт: адміністративний тиск може викликати зворотній ефект у виборців

Експерт: адміністративний тиск може викликати зворотній ефект у виборців
Матеріальне заохочення виборців більше працює в провінції, ніж в у Києві. Таку думку в коментарі Тижню висловив голова правління Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Володимир Фесенко.

«Досвід свідчить, що будь-яка спроба матеріального заохочення виборців – спрацьовує. Не по всіх групах виборців. Більше працює в провінції. Але, наскільки я знаю, навіть у Києві деяким кандидатам в депутати уже закидають, коли будете роздавати харчові набори», - каже він.

«По загальнонаціональних виборах це працювало обмежено і, насправді, не було таким вже дієвим. А от на місцевих виборах і по мажоритарні це дійсно дієвий засіб», - додав він.

Втім, за словами експерта, позитивний результат подібної «агітації» політика може знівелювати конкуренція на окрузі.

«Тут важко простежити остаточну мотивацію виборців, на що саме вони клюнуть, за кого вони проголосують, коли їх підгодовуватимуть і з одного, і з іншого боку», - сказав Фесенко.

«На мій погляд, головні загрози будуть якраз від підкупу виборців, особливо прямого», - прогнозує експерт.

Натомість, на його переконання, адміністративний тиск не впливає на виборців, як не перебільшуй його значення.

«Адмінресурс дуже сильно може спрацювати на фінальній стадії кампанії, під час створення відповідного формату виборчої комісії», - пояснив політолог.

Фесенко також зазначає, що в результаті адміністративного тиску можливий і протилежний результат до того, на який розраховували його ініціатори.

«Коли змушують з під палиці іти за когось агітувати, чи щось для когось безкоштовно робити під адміністративним примусом, може бути зворотній ефект», - сказав він, і додав, що виміряти результат діяльності можна за допомогою соціологічного опитування, оскільки «інших варіантів тут немає», - сказав експерт.

Нагадаємо, у КВУ порахували, що підкуп виборців коштуватиме «мажоритарнику» трохи більше $1 млн. За оцінками політиків та експертів вартість виборчої кампанії у мажоритарному окрузі коливатиметься від $700 тис. до $5 млн.

Джерело: Українский тиждень

Додати повідомлення

Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися для того щоб створювати нові повідомлення.

Коментарі експертів

9 вересня 2016 року
Фесенко Володимир В'ячеславович:
Для возврата Донбасса и Крыма нужны планы на все случаи
9 вересня 2016 року
Фесенко Володимир В'ячеславович:
Восени очікується спроба провокації політичної кризи в Україні
8 вересня 2016 року
Фесенко Володимир В'ячеславович:
Цього року країна поступово одужує
архів коментарів

Персональний кабінет