Верховна Рада розпочне роботу у грудні, проте не у повному складі

Олександр Черненко, голова комітету виборців України: " Так само є кілька округів, в яких вибори визнали такими, що відбулись, але є свідчення серйозних фальсифікацій. Безперечно, це перекреслює волевиявлення виборців, тут вже навряд чи щось зміниш, єдине, що треба зробити – щоб винні в тому, що сталось, понесли відповідальність".
Тим часом неповною комплектацією парламенту в Україні нікого не здивуєш. У 1994-му у Верховній раді майже рік не вистачало близько сотні депутатів! Тоді вибори проходили за мажоритарною системою. Перемогти міг кандидат, що набере понад половину голосів громадян. Так само більше ніж 50 процентів мала бути і явка на дільницях. Зрештою, на початку першої сесії парламенту визнали повноваження лише 336-трьохсот тридцяти шести - нардепів із 450- чотирьохсот п’ятдесяти. Процес довиборів тривав наступних півтора року. Люди з понад 30 округів так і не мали свого представника у Раді.
Володимир Фесенко, політолог: " Потім таких суттєвих проблем не було. Скажімо те, декілька депутатів час від часу не працювали у верховній раді. Коли ж вибори були тільки за партійними списками, цієї проблеми взагалі не стало. Оскільки діє принцип автоматичного заміщення. Депутат, який вибуває, заміщався депутатом, який нижчий за списком".
А чи справді потрібна Україні така кількість депутатів?Політологи кажуть - усе залежить від виборчої системи. Якщо вона територіальна, тобто мажоритарна, для представництва інтересів потрібно не менше ніж 300 осіб. Інакше зв'язок із виборцем буде втрачений. А ось за закритою партійною системою людям, що менше депутатів, то краще, кажуть експерти. Безконтрольне натискання на кнопки під час ухвалення рішень, прогулювання - такі наслідки її введення.
Володимир Фесенко, політолог : " У нас один з найбільш продуктивних депутатів, депутат Кий з ПР, він одночасно є одним з головних прогульників. Якщо ми будемо діяти за логікою цього парадоксу депутата Кия, наступний крок нашого парламентаризму – голосування на дому, або в партійних чи бізнесових офісах. І тоді достатньо буде, наприклад, 50 депутатів".
За нинішньої системи 400-450 народних обранців оптимальна кількість. Тому що ті, хто пройшли за списками, представляють політичні вподобаннями всіх українців. А мажоритарники - лобісти власних регіонів на вищому рівні. Головне, щоб не плутали ці функції.
Матерiали по темi:
Фесенко: Ляшко и Тимошенко – конкуренты на одном электоральном поле, это реальная причина их конфликта
Фесенко: Никаких заслуг Москвы в результатах выборов в Болгарии и Молдове нет
Политолог: Главная проблема – в непредсказуемости Трампа
Эксперт объяснил, почему в ближайшее время беглых депутатов не избежать
Ситуация просто позорная. Эксперт объяснил, как можно бороться с массовыми прогулами нардепов
Заметки по поводу (партийные маневры в Верховной Раде)
Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися для того щоб створювати нові повідомлення.