Версія для друку 1 листопада 2015 року
Я знаю від першоджерел, що посли США і Європейського союзу вкрай незадоволені тим, що відбувається у Генпрокуратурі. Зокрема і позицією щодо формування Антикорупційної прокуратури. Проблема дійсно є, але я би інтерпретував її трошки інакше, ніж як це роблять ЗМІ. Ці гучні заголовки на кшталт "Шокін воює проти безвізового режиму", заяви, мовляв, Шокін ледь не проти самої європейської інтеграції не відповідають дійсності.
То за що воює Шокін? Шокін воює за корпоративні інтереси. Шокін воює за те, щоб зберегти прокуратуру в її нинішньому стані, щоб нічого не змінювалося, щоб вплив прокуратури не зменшувався, щоб зберегти загальний нагляд. У цьому листі є фраза, де він погрожує розслідуванням законності дій МЗС. Вона дуже показова. Адже коли є загальний нагляд, прокуратура може взяти на гачок будь-яке відомство, будь-яку людину, розпочати розслідування, відкрити кримінальне провадження. Це величезна влада.
Коли я був членом Конституційної асамблеї, я сам бачив, як люди, близькі до прокуратури, категорично виступали проти конституційних змін, проти скасування загального нагляду прокуратури. І зараз Шокін як керівник цього відомства, як людина, яка виросла у цьому відомстві, захищає його. Я би назвав те, що робить Шокін, інстинктом самозбереження. І не з точки зору його особистих інтересів, а з точки зору захисту інтересів відомства. Це захист корпоративний інтересів, захист впливу прокуратури, зокрема, в тому процесі, який стосується створення Антикорупційної прокуратури. У нього є розуміння, що у разі, якщо буде створена паралельна Антикорупційна прокуратура, то мало того, що ГПУ втратить частину влади, Антикорупційна прокуратура ще й зможе розпочинати розслідування проти прокурорських. І це те теж небезпечно.
Шокін воює за корпоративні інтереси

Ця "корпорація" почала формуватися давно. У 90-х роках це було менш помітно, але вже у 2000-х ГПУ стала стрижнем каральної системи. І, безумовно, Шокін хоче зберегти цей величезний вплив прокуратури.
Коли я був членом Конституційної асамблеї, я сам бачив, як люди, близькі до прокуратури, категорично виступали проти конституційних змін, проти скасування загального нагляду прокуратури. І зараз Шокін як керівник цього відомства, як людина, яка виросла у цьому відомстві, захищає його. Я би назвав те, що робить Шокін, інстинктом самозбереження. І не з точки зору його особистих інтересів, а з точки зору захисту інтересів відомства. Це захист корпоративний інтересів, захист впливу прокуратури, зокрема, в тому процесі, який стосується створення Антикорупційної прокуратури. У нього є розуміння, що у разі, якщо буде створена паралельна Антикорупційна прокуратура, то мало того, що ГПУ втратить частину влади, Антикорупційна прокуратура ще й зможе розпочинати розслідування проти прокурорських. І це те теж небезпечно.
Дипломати відреагували на цей лист так: Шокін підписав собі вирок. Я згоден з цією оцінкою. Це лише питання часу, коли Шокін піде. Шокін і прокуратура змушені будуть відступити. Справа в тому, що для Порошенка важливі дві речі. По-перше, яким би близьким для нього не був Шокін, якби він йому не довіряв, але для президента позиція західних партнерів вища за дружбу з Шокіним. По-друге, питання лібералізації візового режиму з політичної точки зору для нього більш важливе, ніж намагання Шокіна зберегти відомство, і більш важливе, ніж намагання зберегти Шокіна. Тому у цьому спорі Шокін програє неминуче.
Шокіну доведеться піти, але це станеться не зараз. Цьому є дві причини. Перша полягає у тому, що Порошенко - серйозний політик і адміністратор, який не звільняє людей під тиском вимог. Він це демонстрував раніше в історії з Яремою [попередник Шокіна] або з колишнім міністром оборони Гелетеєм. Коли є величезна критика та вимоги звільнити - а по Шокіну давно вже є такі вимоги - Порошенко ніколи не звільняє негайно, тому що це буде проявом слабкості. Якщо він зараз буде здавати, то тоді кожен день будуть лунати вимоги - звільнити того чи іншого. Пізніше - так. Згадаємо, як пішов Ярема. Його не звільнили, він сам пішов. Думаю, що і Шокін піде сам. Для того, щоб це виглядало пристойно і поважно. Не секрет, що у нього є - це така делікатна тема - проблеми зі здоров'ям. Я думаю, що він піде за станом здоров'я. Питання - коли. У грудні чи січні - тут неможливо прогнозувати. Це все питання тактики.
Друга причина, чому це станеться не зараз - тому що треба знайти заміну. Це ключове питання і у мене немає на нього відповіді. Я думаю, що і у Порошенка немає. Адже до настуника Шокіна є чимало вимог: щоб мав довіру президента, щоб мав вплив на прокуратуру, щоб був ефективним прокурором, тобто таким, що і реформу доробить, і боротьбу з корупцією продемонструє. Немає такої людини зараз.
Коли ставлять запитання "Хто буде таким жорстким реформатором і достатньо незалежним прокурором?", то згадують у першу чергу про Сакварелідзе. До речі, чомусь не про Касько, хоча він теж активно працює разом із Сакварелідзе. Проте, наскільки я чув від поінформованих людей, Сакварелідзе сам відмовляється від цієї посади. Тож у мене є така підозра, що у Порошенка зараз проблема не стільки у звільненні Шокіна, скільки у тому, що немає відповіді на питання: хто замість Шокіна.
Джерело:
ТСН.Ua
Матерiали по темi:
9 листопада 2016 року
Эксперт объяснил, почему в ближайшее время беглых депутатов не избежать
6 серпня 2016 року
Обыск в НАБУ – ошибка Луценко
21 квітня 2016 року
Политолог объяснил, почему Луценко не пускают в ГПУ
31 березня 2016 року
Зачем Сакварелидзе отправили в отставку, и что сделает Порошенко
30 березня 2016 року
Революции в ГПУ после отставки Шокина не будет
17 лютого 2016 року
Порошенко разменял Шокина на Яценюка
Додати повідомлення
Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися для того щоб створювати нові повідомлення.
Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися для того щоб створювати нові повідомлення.